Menu

Przegląd: HP chce się pozbyć WebOS, nabór do projektu z Doliny Krzemowej

Przegląd: HP chce się pozbyć WebOS, nabór do projektu z Doliny Krzemowej

HP: Reuters ujawnia, że HP szuka chętnych do zakupu pakietu swoich patentów na rozwiązania mobilne. Chodzi między innymi o WebOS, system operacyjny na urządzenia mobilne. HP stało się jego właścicielem, przejmując w 2010 r. Palma. (Reuters)

PARP: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości informuje o projekcie pilotażowym Tech-Match Poland. Skierowany jest do polskich firm (start-upów, mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, a także dużych przedsiębiorstw) posiadających gotowe rozwiązania technologiczne (w fazie komercyjnej), wpisujących się w wyniki projektu InSight2030 (podnoszenie konkurencyjności polskiej gospodarki) oraz zapotrzebowanie technologiczne korporacji z Doliny Krzemowej. (PARP)

PRAWO: Trwają prace nad reformą ochrony danych osobowych w Unii Europejskiej. Dyskutowane przepisy zakładają m. in. większą kontrolę instytucji zajmujących się ochroną danych w poszczególnych państwach nad ujawnianiem informacji o obywatelach na prośbę administracji krajów trzecich. Jest to odpowiedź na kwestie inwigilacji w sieci. Poza tym forsuje się tzw. prawo do bycia zapomnianym, czyli możliwość usunięcia swoich danych z sieci. Zgoda na przetwarzanie danych zaś ma być wyraźna, nie zaś dorozumiana. (Dziennik Internautów)

LG: Producent zanotował niższy od spodziewanego zysk operacyjny za trzeci kwartał 2013 r. Gorszy wynik ma związek z dużymi nakładami marketingowymi na promocję nowych modeli smartfonów w sierpniu. (Reuters)

RYNEK: Wirtualna Polska zmieniła właściciela - Orange sprzedało cały pakiet akcji spółce O2 za kwotę 375 mln zł. ((Puls Biznesu).

SZWAJCARIA: Od 1 maja 2014 r. Szwajcaria otwiera swój rynek pracy na obywateli krajów tzw. nowej Europy, w tym Polski. Według analityków nie spowoduje to exodusu polskich pracowników do Szwajcarii. (Puls Biznesu)

PARP: Raport z badania Global Entrepreneurship Monitor – Polska 2012 wskazuje, że Polacy są przedsiębiorczy z musu, nie zaś z wyboru. Twierdzi tak ponad 40 proc. badanych. Jednocześnie 6 mln Polaków chciałaby mieć swoją firmę, jednak tylko 400 tys. rocznie rzeczywiście ją zakłada. (PARP)

 

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

Powrót na górę